واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

هشدار رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی مشهد در خصوص خطرات جدی و کشنده مشروبات الکل

  • کد خبر: ۱۷۰۱۴۵
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
هشدار رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی مشهد در خصوص خطرات جدی و کشنده مشروبات الکل
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی مشهد از خطرات جدی و گاهی کشنده مسمومیت، با استفاده از مشروبات الکلی خبر داد .

دکتر علی یزدانی در گفتگو با شهرآرانیوز، با اشاره به خطرات مسمومیت با الکل اظهار کرد: مسمومیت با الکل زمانی رخ می‌دهد که بزرگسالان یا کودکان به طور تصادفی یا عمدی محصولات حاوی الکل را مصرف کنند و این مسمومیت با الکل یک عوارض جدی و گاهی کشنده ناشی از نوشیدن مقادیر الکل در مدت زمان کوتاه است. مصرف بیش از حد سریع آن می‌تواند بر تنفس، ضربان قلب، دمای بدن و رفلکس بدن تأثیر بگذارد و به طور بالقوه منجر به کما و مرگ شود.

وی افزود: اگر مشکوک به مسمومیت با الکل هستید، فوراً با مراکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید و یا به یک مرکز درمانی مراجعه  کنید، زیرا مسمومیت با الکل خطرناک است و می‌تواند حتی کشنده نیز باشد. همانطور که معده شما الکل را هضم و جذب می‌کند، الکل وارد جریان خون شما می‌شود و سطح الکل خون شروع به افزایش می‌کند، یعنی عملکرد طبیعی بدن و الخصوص دستگاه عصبی مرکزی را کاهش می‌دهد و در این حالت، بخش‌هایی از مغز که عملکرد‌های حیاتی بدن مانند تنفس، ضربان قلب، فشار خون و دما را کنترل می‌کنند، تحت تأثیر قرار می‌دهد. همانطور که الکل خون همچنان افزایش می‌یابد، اثر اختلالات بدن قابل توجه و شدیدتر است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی مشهد گفت: مصرف الکل دست‌ساز یا غیراستاندارد که در آن متانول دارد، موجب دوگونه تأثیر مانند کوری برگشت‌ناپذیر و مرگ را به دنبال دارد. تأثیر دیگر الکل‌های سمی بر روی کلیه، کبد و سایر اندام‌های داخلی و حتی قلب و مغز بوده و موجب نارسایی آن‌ها می‌شود و این نارسایی نیز موجب مرگ می‌شود.

یزدانی با اشاره به علائم و نشانه‌های مسمومیت با الکل بیان کرد:  این علائم عبارتند از گیجی و استفراغ و تاری دید و تشنج و تنفس نامنظم و پوست کبود و سرد وکاهش شدید قند خون و کاهش هوشیاری و در میان این علائم، استفراغ کردن یکی از رایج‌ترین اثرات مشروبات الکلی به شمار می‌رود و نباید جلوی آن را گرفت.

وی افزود: اگر بعد از نوشیدن مشروبات الکلی با واکنش بدن به شکل استفراغ روبه‌رو شدید، اجازه دهید این فرآیند به‌صورت طبیعی پیش رود و با جلوگیری از آن، شرایط را برای بروز مشکلات جدی‌تر فراهم نکنید؛ و اگر فرد دچار مسمومیت با الکل دچار کاهش هوشیاری شد تا رسیدن تیم اورژانس، سریعا باید فرد را به یک پهلو خوابانده و راه هوایی را باز نماید و ضمن کنترل تنفس بیمار در خروج ترشحات دهانی کمک گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->